SON DAKİKA

“YEŞİLÇAM sağ’olsun…”

Yazar: Özden Gürbüz Erentürk

 

1980 ler türk sinemasında KADIN karekterlerin meleodramlardan
sıyrılıp gerçek şahıslara NİHAYET geçiş yaptığı yıllar olmuştur.
bu yıllarda artık KADIN jönlere yardımcı oyunculuk yapan
sadece aşık olunan zengin ve güçlü erkeklerin salonlarında ki
büyük tablo resim değilir..
Gerçektir doğaldır ayakları üzerinde durur çalışır flört eder
sevişir cesurdur idealisttir özgürdür farklı kimlik arayışları
içindedir..
Aaahh belinda hem bu yönden hem de türk sineması fantastik
komedi-entellektüel güldürü türüne o kadar başarılı bir örnek
olmuştur ki…Barış pirhasan ın ucu olmayan yaratıcı dünyası ile
atıf yılmaz ın tecrübesi devleştirmiştir bu filmi..
Özgür entellektüel bir yaşam süren tiyatrocu serap ile iki çocuklu
banka memuru orta direk kadın naciye arasında ki yaman
çelişki çok nettir her karede..
basit bir özetle:tiyatro oyuncusu serap istemeyerek çektiği bir
şampuan reklam filminde gözlerini kapar ve artık açtığında
artık naciyedır.üstelik hiç istemediği bir hayata sahiptir serap
bekar bir kadındır okur müzik dinler içer flört eder spor yapar
mesleğine ve erkek arkadaşına aşıktır kısacası hayatını istediği
gibi şekillendirebilen mutlu bir kadındır ya naciye..bir banka
memuresi en yakın arkadaşı komşusu iş arkadaşı,, ailesi için
yaşayan kocasının kooperatif borcunu ödeyebilmesi için tüm
kısıtlamaları normal karşılayan örnekse akşamları tv ışığı ile yetinen
makarna yiyen orta sınıf bir kadın
aynı dönemde aynı şehirde yaşayan iki kadının farklılığı o kadar
ustaca görüntülenir ki bazı sahnelerde
müjde ar yine aynı yıl başrol oynadığı ASİYE NASIL KURTULUR
filminin tiyatro uyarlamasının görüntülerini verir aaahh belinda
da ve beyaz perdeye geçiş yapan dev bir kadın vardır sahnede…
final sahnesinde göz bebekleri büyür izleyenlerin ve tek bir soru
işareti vardır akıllarda NASIL YANİ?
Atıf yılmaz barış pirhasan kafaları karıştırmıştır serap hayal
değil gerçektir? Ve isim bile çok ince bir zeka ile seçilmiştir.
Müthiş özgün bir konu müthiş bir kıyas. iki kadın iki farklı kimlik
iki farkli hayat..
Birazda orta direk insanları küçümseyen burjuva entellektüellerine
inceden bir dokundurma var
Atıf yılmazın sosyal içerikli fantastik filmlerinin en kuvvetlisidr
bu film
Hatta deniz türkali(barış pirhasan ın ablası-atıf yılmaz ın dul
eşi)bir tv ropörtajında bu filmde oynamayı çok isterdim demişti
hatta kıskançlıktan çatladığını itiraf etmişti
Bir şampuanın değiştirdiği serap ın hayatı ne kadar öteye gidebilir
ki…? işte bu film kadar…
Bazen düşünürüm bu cast olmasaydı bu film bu kadar başarılı
olur muydu diye?
Mesela müjde ar ın yerine kim olabilirdi
Macit koper füsün demirel güzin özipek tarık papuççuoğlu…
Güzin özipek torunlarına DUNGANGA şarkısını söylerken acaba
o yürüyen şampuan şişesinden sonra kaç çocuğun hayatında
kısa süreli bir travma yaratmıştır..
Bu arada ufak bir detay daha eklemek isterim çocuk oyunculardan
burçak çerezcioğlu yine aynı filmde oyunculuk yapan mehmet
çerezcioğlunun genç yaşta kaybettiği kızıdır
O sene 23. DüzenlenenANTALYA ALTIN PORTAKAL FİLM FESTİ-
VALİNDE (1986)AAAHH BELİNDA ödülleri toplamıştır…
EN İYİ FİLM
EN İYİ YÖNETMEN
EN İYİ KADIN OYUNCU
Tertemiz haketmiştir ödülleri bu film..başarısını hala yazılarak
ve hala izlenerek her geçen gün dahada arttırmaktadır….
…SON…

Yapım: Odak Film
Yapım hazırlık: Fono Film
Senaryo: Barış Pirhasan
Müzik: Onno Tunç
Süre: 100 dk
Tür: Fantastik – Komedi – Psikoloji
Oyuncular: Müjde Ar – Macit Koper – Yılmaz Zafer –
Mehmet Akan – Erol Durak – Fatoş Sezer – Füsun Demirel
Güzin Özipek – İsmet Ay – Tarık Papuççuoğlu – Mehmet
Çerezcioğlu – Burçak Çerezcioğlu

Yorumlar

Yorum

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*